Logowanie do systemu KRD BIG

Aby korzystać z internetowego serwisu KRD BIG w pełnym tego słowa znaczeniu musimy być zarejestrowani. Jak założyć swoje konto na portalu KRD BIG?

Po pierwsze musimy wejść na stronę serwisu. Jeśli jesteśmy konsumentami wybieramy adres – www.konsument.krd.pl , jeśli natomiast prowadzimy własną działalność na witrynie Krajowego Rejestru Dłużników wybieramy zakładkę „biznes i administracja”.

Kolejny krok to wypełnienie formularza. Przy wpisywaniu danych koniecznie zweryfikuj ich poprawność, by potem móc je spokojnie potwierdzić. Wybieramy ikonkę „załóż konto”, dokonujemy wyboru formy płatności i opłacamy nasze konto.

Choć sama aktywacja konta jest określona w serwisie KRD jako bezpłatna tak naprawdę opłata miesięczna za korzystanie z serwisu wynosi 13 zł (tzw. pakiet). W cenę pakietu użytkownik ma wliczone następujące usługi; kontrola własne osoby – za darmo, monitorowanie rejestru zapytań – bezpłatnie, darmowa weryfikacja 3 firm, kontrola siebie i wykazu zapytań raz na pół roku, sprawdzenie siebie i rejestru zapytań częściej niż raz na 6 miesięcy. Dodatkowo pakiet umożliwia nam bezpłatne: sprawdzenie jednej firmy i dopisanie jednego dłużnika. Dodatkowo płacimy za wpisanie do rejestru następnego dłużnika 49 zł, sprawdzenie kolejnego przedsiębiorstwa – 49 zł. Rejestrując się do serwisu możemy wybrać także drugą opcję – pakiet indywidualny (w jego cenę wliczona jest usługa monitorowania bazy KRD BIG).

Po dokonaniu zapłaty możesz zalogować się do serwisu. Przygotuj swój numer PESEL oraz uprzednio wybrane hasło.

Aby móc korzystać z systemu internetowego Krajowego Rejestru Dłużników niezbędne jest potwierdzenie tożsamości każdego z użytkowników. Potrzebny będzie Ci skan dowodu osobistego lub innego dowodu tożsamości. Inną opcją jest wykonanie zdjęcia odpowiedniego dokumentu aparatem fotograficznym. Niezależnie czy zdecydujemy się na kopię, czy na zdjęcie musimy pamiętać o tym, by były one czytelne. Po wykonaniu skanu lub fotografii dokumentu odsyłamy je na adres mailowy Serwisu Ochrony Konsumenta.

W razie niepowodzenia przy logowaniu bądź rejestracji istnieje możliwość skontaktowania się z konsultantem, który podpowie nam jak rozwiązać nasz problem.